غـــــزلغـــــزل، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 22 روز سن داره
سحــــرسحــــر، تا این لحظه: 8 سال و 10 ماه و 25 روز سن داره

بهونه های قشنگ ما برای زندگی

به عشــــــقِ « شِمَــــکت »

1394/3/10 2:24
254 بازدید
اشتراک گذاری

حرف زدنت اینقدر قشنگ و شیرین و بامزه است که در قالب نوشته نمیشه برات ثبت کنم.

باید بعدها فیلم هاتو ببینی تا لذّت ببری

به شکم میگی « شمکم»

***             ***             ***                ***

یکی از دغدغه های همه ی مادرا اینه که بچّه هاشون خوب غــذا بخورن

در همین راستا تمام تلاشم رو می کنم تا تنوع غذایی داشته باشی

عصرونه برای تو خیلی مهمّه

وعده ی عصــر رو خیلی بیشتر از بقیّه ی وعده ها دوست داری

وقتی عصــرونه ات کامل و خوب باشه، دیگه برای شام خوردنت غصّه ندارم

همیشه سعی میکنم عصرونه ها برات تنوّع ایجــاد کنم.

امّـــا هر کاری هم که کنم، بازهم تو اون چیزی رو میخوای و روش تأکید و اصرار داری که میلت بکشه.

مثلاً یه روز ازم کیک خاله رقیه می خوای « یعنی کیک خونگی »

یه روز ازم بیسکوییت ساقه طلایی می خوای

یه روز ازم صبحانه میخوای « یعنی نون و خامه و عسل »

یه روز ازم نون خالی میخوای با سس قرمز !!!!!

وووووو اکثـــراً ازم کتلت، شامی، کوکو و ... میخوای

من هم سعی میکنم، ساعت دوازده ظهــر عصرونه ات رو آماده کنم تا وقتی که ساعت پنج عصــر بیدار میشی و چیزی میخوای، آمـــاده باشه.

همیشه کتلت ها رو ظهــر آماده میکنم( خیلی کم و تازه)

امـــروز به ذهنم رسید تا قیافه ی کتلت هارو تغییر بدم تا اشتهات بهتــر بشه و خوشت بیاد

با قالب ستــاره برات « کوکوی ستاره » درست کردم

و با سس قرمز و سفید براشون چشم و دهن گذاشتم

خیلی خیلی خیلی ... ذوق کردی و خوشت اومــــد و لذّت بردی.

از همین تریبون به تمام مامانا پیشنهاد میکنم این کارو برای بچّه هاشون بکنن، خیلی توی خـــوب خوردنشون تاثیر داره

این هم عکـــس بشقاب عصــرونه ی امـــروزت

حالا تصمیم گرفتم که قالب های دیگه مثل پروانه و ... هم بگیرم و برات استفاده کنم.

***        ***          ***            ***            ***

ماجــرای دیگه ای که به اشتها و خوب خوردن تو و بقول خودت « شِمَکت » « shemak » ربط داره

خوردن غــذا از دست کسانیه که بطــور عجیبی بهشون علاقه داری

مثلاً غذاخوردن از دستِ زن عموسمیرا و عموعلی- غذا خوردن از دست زن دایی زهرا و دایی مهدی

غذا خوردن بطور مستقیم از دستهای عزیز ( مامانِ من): بطور مستقیم یعنی دوست داری عزیز ، بدون قاشق و با دست های خودش بهت غذا بده

و خیلی های دیگه که دوست داری اونا بهت غذا بدن مثل دایی عبّاس، فاطمه، نرجس و ...

پسندها (1)

نظرات (2)

زن عمو حميده (مامان متين )
10 خرداد 94 7:24
آفرين مامان با سليقه. چه فكر خوبي كردي. واقعا دستت درد نكنه هم بايد فكر غزل باشي هم آقا مهدي و هم خودت و ني ني كوچولو
مامانش
11 خرداد 94 10:57
چه عالی منم امتحان میکنم